Summa sidvisningar

tisdag 26 juni 2012

En flaska för hemgjord saft

Nu var Nelle här igen :)
Förra veckan visade jag ett altrat Pringles rör och den här gången blir det en altrad flaska det varit Vitvinsvinäger i tidigare, som nu passar bra att fylla med lite hemgjord saft.
 Jag bytte ut skruvkorken mot en snyggare och limmade fast vit cardstock och ett såååå läckert papper från Magnolia-"Forget me not wallpaper". På det rev jag kanterna med en Edge Scraper och distressade med Frayed Burlap. Virade sedan en grön/guld snodd några varv runt flaskan och eftersom det är en liten ståltråd i är den enkel att forma som man vill ha den.

 Hängde en mellanstor Tag i ett brett organzaband och färgade in de rivna kanterna med Frayed Burlap. Själva Tagen är distressad med Weathered Wood och sedan stämplad med Hella Bella Design - Hörnswirl och dekorerad med både små och stora metallblommor.

 Olika pappersblommor och riktigt snygga Turkosa rosor.

 En gulfärgad charm.

 Några bilder på hur flaskan ser ut från lite olika håll :)

Nästa vecka kommer jag visa en dekorerad påse på mitt lilla vis ;)
Ha det gott tills dess!

Kram Nelle

2 kommentarer:

  1. Så snygg flaska blev!
    Nu måste den få stå framme, så fin som den är!
    KRAM SUSY

    SvaraRadera