Summa sidvisningar

måndag 21 november 2011

Julkort med annorlunda vikning + beskrivning

I år har jag valt en annorlunda modell på mina julkort. Gillar när det inte alltid är det vanliga 15x15 kortet. Merry Christmas pappret från Vivi Gade design  tycker jag är såmysigt och har härliga färger.
                            
 Här är kortet halvtöppet.
Sista bilden på det är helt öppet. Upptill ska jag sen sätta en bit vit CS med en personlig hälsning på. Då försvinner märket efter Öljett och band.
Detta superfina julpapper och CS finner ni i butiken.

Här kommer en liten beskrivning på kortet:
Skär ut två bitar CS
16x11cm och
18x6,5 cm
Biga sedan den smale på mitten och den stora på 5cm
Klipp sedan ut mönsterpapper.
Tre st som har samma mönster med måtten
10,5x10,5, 6,2x8,5 samt 4,5x10,5
Sedan två bitar i ett annat mönster papper som matchar i måtten 4,5x10,5ocg 6,2x8,5
Nu är det bara att sätta ihop och dekorera efter tycke och smak.
OBS använder ni Öljetter och band så tänk på att sätta dit det innan ni klistrar på bitarna.
Jag har även klippt till en vit CS i måttet 8,5x6,2 och sätter den på ovandelens insida med min hälsning på.
Ha det så bra med ert julpyssel, hälsar Lisan

1 kommentar: